Als we iets hebben geleerd de afgelopen jaren, is het wel dat wendbare en flexibele bedrijven grotere kans hebben succesvol te zijn. De wereld is voortdurend in beweging, en bedrijven moeten meebewegen. Reden genoeg om te zoeken naar manieren om efficiënter en effectiever te werken. Investeringen in automatisering nemen toe, met als doel meer te doen met minder en de digitale transformatie te versnellen. Daarnaast is betrokkenheid van medewerkers en klanten cruciaal. In dit artikel zoomt Kyung de Jong-Dijkman, Salesforce Administrator bij Vloeiend IT, in op deze trends.
De trend: Meer doen met minder
Bedrijven streven naar kostenbesparing en efficiëntieverbetering, vooral in de huidige economische onzekere tijden, las ik onlangs in dit artikel. (Hyper-)automatisering speelt een cruciale rol in het bereiken van deze doelen. Zo voorspelt Gartner dat tegen 2024 hyperautomatisering organisaties zal helpen de operationele kosten met een derde te verlagen. Organisaties die in staat zijn om deze trend te omarmen, hebben minder last van disruptie.
De trend: Total Experience = optimale klantervaring en optimale medewerkerservaring
Een andere trend is de focus van toonaangevende organisaties op Total Experience (TX). Uit onderzoek blijkt dat steeds meer senior IT-leiders worden beoordeeld op basis van medewerkerservaring (46 procent). Dat is bijna hetzelfde percentage als de groep die wordt beoordeeld op basis van klantervaring (48 procent). Total Experience (TX) is een strategie om de journeys van zowel klanten als medewerkers te verbeteren, met name op de gebieden waar ze elkaar kruisen. Gartner voorspelt dat in 2026 maar liefst 60 procent van de organisaties TX zal inzetten om hun bedrijfsmodellen te transformeren en ‘klant- en werknemerstevredenheid van wereldklasse’ te bereiken.
De connectie: FILE 365
Met FILE 365 breng je als organisatie zowel de efficiëntie als de beleving van medewerkers en van klanten naar een hoger plan. FILE 365 is een oplossing die Microsoft 365 en Salesforce naadloos integreert, waardoor het beheren van documenten en informatie veel simpeler wordt. Met FILE 365 kunnen medewerkers Microsoft 365-bestanden direct vanuit Salesforce openen, bewerken en opslaan, zonder gedoe en met behoud van alle slimme functionaliteiten van Microsoft 365. Deze integratie stelt medewerkers in staat om zich volledig te concentreren op de klant en hun werk efficiënter en effectiever te doen.
Meer weten?
FILE 365 integreert Microsoft 365 en Salesforce. Documenten die aan een record in Salesforce zijn gekoppeld, worden opgeslagen in SharePoint, maar kunnen zowel vanuit Salesforce als SharePoint worden geopend. Open en bewerk bestanden rechtstreeks vanuit Salesforce met één klik! Nieuwsgierig? Vraag dan nu vrijblijvend een demo aan! We leren je graag kennen.