Boost je serviceorganisatie met Salesforce en Microsoft 365 integratie

Haal meer uit je serviceorganisatie

Boost je serviceorganisatie met Salesforce en Microsoft 365 integratie

Klantgerichtheid is de sleutel tot succes. Maar hoe zorg je ervoor dat je serviceorganisatie op de meest efficiënte en klantvriendelijke manier werkt? Door Salesforce en Microsoft te integreren, kun je gebruik maken van alle features van beide applicaties. Lees in deze blog hoe onze integratietool File 365 dit mogelijk maakt.

Klantenservice in Salesforce

Als een klant een vraag, feedback of een probleem mailt, toont Salesforce je een overzicht van alle contactmomenten. Zo hebben je supportmedewerkers een volledig overzicht van de klant. Zodra een case is geopend, kunnen medewerkers daar de gegevens van zowel de klant als de case bijwerken. Is de issue opgelost, dan sluiten ze de case.

Automatisch cases aanmaken

Met Salesforce Email-to-Case maak je automatisch een nieuwe case aan of koppelt een binnengekomen email direct aan een bestaande case, klant en contactpersonen. Is er bijvoorbeeld onderhoud aan een machine nodig, zijn er problemen met software of is er een vraag over een factuur of betaling, dan is Email-to-Case een mooie manier om je serviceorganisatie slimmer te structureren en processen te automatiseren.

E-mailbijlagen in supportaanvragen

Klanten kunnen bij een support aanvraag ook bijlagen meesturen. Dat kunnen documenten of afbeeldingen zijn. Die bijlagen wil je ook direct bij de case opslaan en toegankelijk maken voor alle medewerkers. Maar wat als je die bestanden wil bewerken? Dan moet je het bestand downloaden vanuit Salesforce, bewerken vanuit Word of Excel en weer uploaden. Dat zorgt voor een aantal vragen. Waar sla jij het bestand op en waar slaan je collega’s hun bestanden op? Dat kan natuurlijk in Salesforce zelf, of vanuit SharePoint of – erger nog – op een harde schijf. Maar waar staat de laatste versie?

Sla automatisch bestanden op in SharePoint

Onze integratietool FILE 365 integreert Salesforce en SharePoint en zorgt ervoor dat alle documenten die worden gekoppeld aan een contactpersoon of account (of welk object dan ook) automatisch worden opgeslagen in SharePoint. File 365 ondersteunt ook Email-to-case. Hierdoor worden inkomende e-mailbijlages niet alleen gerelateerd aan het caserecord, maar ook direct opgeslagen in SharePoint. Tegelijkertijd houd je toegang tot al je bestanden vanuit Salesforce én kun je ze eenvoudig managen met de alle functionaliteiten van Microsoft 365.

Bewerk bestanden met één klik

Met File 365 heb je direct toegang tot al je bestanden vanuit Salesforce. Met één klik open je je bestand in de juiste MS Office applicatie, klaar om te bewerken. Kortom: Nooit meer downloaden, bewerken, opslaan en uploaden van je documenten.

Meer weten?

Geef je serviceorganisatie een boost met de gecombineerde kracht van Salesforce en Microsoft 365. Nieuwsgierig geworden? Vraag vrijblijvend een demo aan! Mocht je nog steeds vragen hebben, dan beantwoorden wij die graag.

Share:

More Posts